Det var luft jag köpte

På nåt sätt så tror man, trots allt, att en större förpackning innehåller mer än en mindre. Alltså inte luft.

 Jag har lite problem med mina öron och behöver köpa lite droppar på Apoteket ibland. Det är ingen stor åtgång så min ekonomi påverkas mycket måttligt men jag vill ändå inte känna mig lurad.

 Igår, onsdag, var det dag för ett nytt inköp och nog tyckte jag förpackningen var lite större. På den nya förpackningen var det dessutom en streckad linje som särmarkerade den översta delen.

 Men flaskan som låg i förpackningen var precis lika stor i den nya som i den gamla förpackningen och på båda förpackningarna framgick också att innehållet var 10 ml. I bästa fall har förpackningen bara helt i onödan gjorts lite för stor. I sämsta fall är det ett medvetet försöka att luras.

 Se själva.

Kommentera

