OK, OK gamle…svikare.

Nää inte trodde jag att OK var någon riktig folkrörelse men ändå blir jag besviken när OK agerar helt emot varje tanke på medlemsinflytande. Och visst; mest PK är det väl att inte att behöva OK:s produkter. Men så här:
Igår, 27 april, kom det ett brev från OK, nåja OK-Q8 AB, och där tilltalades jag ”Bäste kund!”. Inte medlem eller nån annan demokratisk fernissa. Våran mack ska läggas ner, framgick det av brevet. Den 16 maj stänger macken i Klintehamn och istället hänvisas vi till Hemse eller Visby. Det är absolut ingen katastrof och det finns en annan mack kvar i Klintehamn, men ändå.
Den 7 maj har OK nån sorts distriktsstämma i Visby. Det hade förstås inte varit någon som helst svårighet att ta upp och diskutera denna fråga på distriktsstämman. Att driva macken vidare några sommarmånader hade troligen rentav kunnat vara en god affär. Därför är det så provocerande att OK utan någon som helst förvarning kommer med detta besked.
Jag har varit väldigt lojal mot Klintehamnsmacken och försökt fylla tanken innan jag åker till fastlandet och aldrig kommit tillbaka med mer än nödvändigt i tanken. Det har uppenbarligen inte räckt och någon annan chans ger inte OK:s medlemskap eller snarare kundskap.

Jag försökte ringa det nummer som hänvisades till i brevet. Det var 30 minuters väntetid och några andra kontaktuppgifter gick inte få fram.

Det är inte nytt och inte överraskande att OK inte försöker ha något medlemsinflytande men det hindrar inte att de förtjänar kritik.

Kommentera

