Omstart för bloggandet

Vi måste ta debatten! Vi måste formulera alternativen tydligt! Fler måste bli engagerade! Ja ungefär så låter en del av slutsatserna efter framgångarna för populistiska och främlingsfientliga krafter. Och jag håller med men jag har ändå inte riktigt orkat att göra det som jag själv tycker är så viktigt.

Politisk depression kanske det går att benämna det jag känt och upplevt de senaste månaderna. Men nu ska jag försöka bli lite bättre på att göra det jag hoppas att fler gör. Ta debatten och formulera alternativen! Jag påstår inte att jag kommer att kunna göra stor skillnad men kanske kan jag göra något.

Så nu blir det en omstart på mitt bloggande som legat träda sedan början av september. Min ambition är fem inlägg i veckan. Det kommer att bli lite olika karaktär på inläggen, några lite längre, några kortare.

Jag vet att en del tycker att bloggandet är otidsenligt men jag tror att det kan var en viktig för politisk diskussion. Jag tror definitivt mindre på twitter och korta inlägg.

Imorgon, fredag 20 januari, kommer det första inlägget efter omstarten.

Kommentera

